Inaugurado el nuevo CAP La Florida Sud, con algunas deficiencias en los servicios previstos según denunciaron los vecinos

Está decorado con motivos inspirados en el barrio y relacionados con las flores y la multiculturalidad.

Han pasado diez años desde los primeros compromisos para complementar la atención primaria en La Florida y todavía habrá que esperar

El nuevo Centre d’Assistència Primària (CAP) Florida Sud de l’Hospitalet, reivindicado desde hace años, fue inaugurado ayer. Aunque nada más abrir sus puertas los vecinos se quejan de que es insuficiente ya que no cuenta con muchos servicios, sobre todo especialistas, para los 50.000 habitantes a los que dará cobertura el equipamiento sanitario.

El CAP Florida Sud está situado en la Avda. Catalunya, 92-98, en un edificio construido en el solar cedido por el Ayuntamiento y ha supuesto una inversión de más de tres millones de euros financiados por el Servei Català de la Salut.

El nuevo CAP Florida Sud tiene 1.500 m² de superficie y dispone de 25 consultas, ocho más que en el existente hasta ahora. Estará equipado con atención de medicina de familia, enfermería, trabajo social-sanitario, bienestar emocional, fisioterapia, dietista-nutrición, y cuenta también con una sala de extracciones. También contará con una sala polivalente para formación y actividades de educación sanitaria y una sala de descanso para los profesionales, entre otros servicios.

Los representantes vecinales se quejan que, aunque es un nuevo equipamiento ha nacido con insuficiencias ya que no cuenta con servicios de especialistas como geriatría, cardiología o dermatología, por ejemplo. Tampoco cuenta con servicio de pediatría que se queda en el CAP Florida Nord. En algún momento se puede dar el caso que una madre tenga que ir al médico para ella y para su hijo y tendrá que desplazarse dos veces a dos lugares distintos. Tampoco existirá un departamento de diagnosis por la imagen.

Este nuevo equipamiento será complementario del equipo Florida Nord que pasará a ampliarse y dispondrá de 26 consultas, nueve más que las actuales.

El nuevo edificio destaca por su amplitud y está decorado con motivos inspirados en el barrio y relacionados con las flores y la multiculturalidad.

Actualmente, los equipos de Atención Primaria Florida Nord y Florida Sud atendían a la población asignada en un solo edificio, el CAP Florida situado en la plaza de los Pajaritos donde también se ubica el Equipo Territorial de Atención Pediátrica.

Este nuevo CAP formaba parte de una lista de compromisos adquiridos desde hace años por la Generalitat con l’Hospitalet y, aunque ya estaban firmados, se han ido dilatando en el tiempo. Hay que detallar que el último acuerdo firmado para construir este centro está fechado en 2018 aunque existían compromisos anteriores: en el 2015 y en el 2014.

Por otro lado, en una reciente visita del conseller de Salut, Manel Balcells anunció que la Generalitat de Catalunya había sacado a concurso la redacción del proyecto para el nuevo CAP Sant Josep un equipamiento altamente reivindicado por los vecinos de este barrio y que ya va con retraso respecto a las previsiones iniciales. Se apuntaba que las obras comenzarían entre finales de 2023 y principios de 2024 y aún está todo igual. La ubicación de este nuevo equipamiento estará en un solar cedido también por el Ayuntamiento en la confluencia de Isabel la Católica y Josep Tarradellas.

Un referente al arquitecte Puig Gairalt que tanto aportó a la ciudad de l’Hospitalet.

L’Hospitalet és, paradoxalment, el municipi que acull The District, la trobada internacional de l’especulació immobiliària segons la plataforma d’afectats

La policía carrega durament contra la protesta.

Desenes de manifestants protagonitzen enfrontaments amb els Mossos amb un ferit, diversos contusionats, seixanta identificacions i un detingut

Convocats per un centenar de col·lectius diversos vinculats especialment amb la lluita contra la precarietat habitacional, desenes de manifestants han intentat accedir aquest matí a la Fira de Barcelona on se celebra el Congres The District considerat pels moviments socials la reunió internacional dels especuladors del sol i de l’habitatge.

No deixa de ser un enorme contrasentit que una de les poblacions de l’entorn metropolità més castigada per la problemàtica urbanística i de l’habitatge com és l’Hospitalet, doni allotjament a la trobada internacional més criticada, com diu el Manifest dels convocants, per representar “l’estratègia del gran capital de convertir les llars i terres que habitem en actius financers dislocats del seu ús real per continuar acumulant riquesa”. Aquesta trobada que acull més de 1.200 inversors i uns 12.000 assistents és el motor d’una manera especulativa emparada per les diferents administracions que provoca “cada dia centenars de desnonaments, la destrucció constant del nostre entorn i un enorme patiment a aquelles que generem la riquesa que els omplen les butxaques”, com es pot llegir en un altre paràgraf de l’esmentat Manifest.

La concentració que ha durat 4 hores i que s’ha mogut a l’entorn de la Fira i a les parades del metro i del carrilet, ha estat fortament reprimida pels Mossos d’Esquadra per evitar que, com va succeir l’any passat, alguns dels assistents rebessin el pols de color que feien servir els manifestants. En aquesta ocasió els que han resultat tacats han estat els membres dels antidisturbis dels Mossos que han efectuat diverses càrregues violentes. En una de elles ha estat ferida una manifestant que ha estat traslladada a l’hospital mentre que s’han identificat desenes de concentrats amb l’amenaça de detenció si ja havien estat identificats en altres concentracions.

En no poder penetrar dins les instal·lacions, els concentrats han acabat entrant a les oficines de la Generalitat que hi ha a tocar de la Fira on s’ha trencat una porta i s’han produït incidents.

Els fets s’han produït a l’Hospitalet, malgrat que aquest espai ja no sembla de la ciutat sinó una part més de Barcelona. L’Ajuntament de la ciutat, malgrat que aquesta trobada internacional acull el rebuig de desenes d’organismes de la societat civil des que es va fer la primera edició, no té res a dir, pel que sembla, sobre les programacions de la Fira de Barcelona, tot i que l’Ajuntament participa activament en la societat Fira 2000 i ja porta pagats més de 37 milions d’euros sense rebre res a canvi.

Un mínim sentit de responsabilitat i de sensibilitat cívica, tenint en compte el volum de desnonaments que pateix la ciutat i el grau de precarietat des del punt de vista de l’habitatge que pateixen les famílies del municipi, faria que l’Ajuntament elevés la seva preocupació per tal que un Congrés d’aquesta magnitud i repercussió social és fes fora del municipi.

(Veure Manifest dels convocants) ADJUNTO PDF