Més de 9 serveis de la policia local per hora, mostren la conflictivitat de l’Hospitalet especialment pel que fa a la convivència ciutadana

La majoria dels serveis que registra la Guàrdia Urbana tenen a veure amb incidències de convivència veïnal i això que la queixa no s’atura

Que l’Hospitalet ha de ser una de les ciutats més conflictives de l’Estat espanyol ho acaba de posar de manifest el volum de serveis diaris que fa la Guardia Urbana local, segons les dades que ha difós recentment el canal oficial de l’Ajuntament. No gens menys que 48.387 serveis en 217 dies. És a dir, 223 serveis diaris o, el que és el mateix, 9,29 serveis cada hora, cosa que representa una mica més de tres serveis cada 20 minuts comptant las 24 hores del dia. Per a una plantilla d’uns 340 agents, no està gens malament. Això, comptant d’una manera molt genèrica, equivaldria —amb un promig de 74 agents per dia de patrulla en funció dels torns— a una mitjana de tres serveis diaris per agent. És evident que no tots els serveis son de carrer i que al voltant d’una tercera part dels agents estan destinats de manera permanent a tasques tècniques o administratives de caràcter intern.

De tota manera, més enllà de les xifres mitjanes, el que crida força l’atenció son els tipus d’incidències i els números que s’han publicitat al respecte. Per exemple, pel que fa a incidències de convivència veïnal, es comptabilitzen 54 casos diaris que, dividits pels sis districtes de la ciutat, equivalen a 9 casos diaris de promig, d’incidències convivencials entre veïns, a cada districte de la ciutat. Nou casos diaris en els que intervé la policia local que, naturalment, no deuen ser tots els que es produeixen, el que explica un nivell de conflictivitat social veritablement alarmant.

Aquests son els tipus d’incidències on participa la Guàrdia Urbana de manera més reiterada, però cal dir que a banda d’aquests 54 serveis d’incidències veïnals, es produeixen també 10 serveis diaris de vigilància policial, 8 serveis diaris més per alarmes de robatoris o d’incendis i 13 serveis diaris per assistència a persones a la via pública, molts dels quals és previsible que tinguin també a veure amb aspectes convivencials. Això vindria a suposar que a l’entorn de 85 serveis policials diaris tenen a veure amb aspectes que afecten la convivència veïnal, l’alarma pública o la necessitat d’intervenció policial.

A aquests 85 serveis policials per contingències cíviques, cal afegir el que s’està convertint en tot un clàssic que centra bona part de les queixes més reiterades de la ciutadania com son les incidències en l’espai públic, que també tenen un extraordinari contingut convivencial. A aquests 85 serveis policials diaris caldria afegir ara, els 9 serveis diaris per molèsties denunciades que, tenint en compte la queixa ciutadana, deixen moltíssim que desitjar. Això voldria dir que l’Hospitalet concentra 94 serveis de la Guardia Urbana diaris vinculats al clima de convivència social, és a dir uns 4 serveis diaris per hora de promig, comptant les 24 hores del dia: un servei policial cada 15 minuts.

Criden l’atenció aquests serveis si es comparen amb altres que sempre havien estat molt vinculats a la guàrdia urbana a totes les ciutats: el control del trànsit i el suport judicial. A l’Hospitalet, molt més el tema de l’estacionament que no pas el tràfic, destaca entre els serveis que tenen a veure amb la mobilitat. Fins a 38 serveis diaris de mitjana, tenen a veure amb l’aparcament de vehicles, cosa que posa de manifest com, el tema de deixar el vehicle a la ciutat s’està convertint en un maldecap crònic. Vint i dos serveis diaris de mitjana estan relacionats amb les infraccions en guals i aparcaments reservats i uns altres 16 diaris pel que fa als estacionaments. Això vol dir molèsties per la immensa majoria de veïns però guanys directes pels cabdals públics perquè molts d’aquests serveis acaben amb multes que paguen els propietaris dels vehicles. Multes que acaben sent una escandalosa xarxa de recaptació que afecta cada vegada més a la butxaca del contribuent mitjà.

Hi ha una altra xifra que crida força l’atenció i que també té a veure amb la sensació de fragilitat amb que es mou la ciutadania. Sis serveis diaris de promig, tenen a veure amb incidències relacionades amb locals. Molèsties, arbitrarietats, abusos.. que pateix la ciutadania també en aquest àmbit.

Finalment cal destacar 4 serveis diaris de mitjana relacionats amb el suport judicial o policial d’altres cossos, una tasca clarament reservada a la policia local i, al final del rànquing, allò que era més característic de la guàrdia urbana en altres èpoques: el control i l’auxili al trànsit rodat. Quatre serveis diaris de promig, en 24 hores, pel que fa al control del trànsit, i uns altres quatre de promig pel que fa al suport a accidents sense ferits, tanquen el capítol d’actuacions policials a la ciutat en el que es refereix a la policia local.

Xifres, totes elles, aclaparadores, que expressen la conflictivitat latent, però també l’enorme paciència que mostra la ciutadania hospitalenca.

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.